Paris: 7 locuri mai puțin turistice

Cinci zile în micul oraș în care am revenit pentru a șasea oară și iar o simt ca fiind întâia. De data asta nu am fost în concediu… de o lună mă antreprenoriez singură și tare mult îmi place să-mi mut biroul unde am chef. Iar când lucrezi într-un loc frumos, parcă altfel trece timpul… Primele 4 ore din zi erau în fața laptopului, apoi mă îmbrăcam chic și ieșam pe străzi; mă opream la cafenele și citeam despre La Belle Epoque. Seara găteam și alergam Parisul împreună cu sora mea, Ana, ce locuiește acolo de 3 ani; ne pierdeam pe străduțe furate de peisaj. Câtă admirație pentru Woody Allen și scenariul Midnight in Parisașa e, ești prins în caruselul timpului, un joc superb între trecut și viitor.

Iată un nou post despre Paris. Am fost în câteva locuri noi, în altele am revenit și aș reveni oricând în toate.

Le Bon Marché Rive Gauche, 24, rue de Sèvres

A fost primul department store din lume, iar unicitatea și eleganța sunt păstrate și azi. Este magazinul parizian de referință și nu degeaba l-am pus primul pe listă… m-a fascinat întâi povestea, apoi designe-ul, oamenii, totul. A fost construit în 1852 la ordinul lui Aristide Boucicaut și al soției sale, Marguerite. Boucicaut moștenea dibăcia comerțului cu haine de la părinții săi, iar la 18 ani a avut propria afacere. În 1834 a venit în Paris și în scurt timp a devenit manager al unui magazin cu accesorii pentru femei: Petit Saint-Thomas, acum numele unui restaurant foarte simpatic pe Rue de Bac. Mai târziu, datorită spiritului său flamboaiant de a face advertisingpe atunci ceva ieșit din comun, a devenit unicul proprietar al unei clădiri din apropierea Le Bon Marché, iar în scurt timp începe construcția primului department store din lume cu ajutorul companiei lui  Gustave Eiffel. Boucicaut introduce pentru prima oara o serie de inovații în marketing folosite și azi: o cameră de citit pentru soți în timp ce soțiile sunt la cumpărături, premii și evenimente distractive pentru copii, primul catalog poștal, reduceri de sezon, advertising în ziare,  conceptul “white sale” menit să vândă așternuturi și lenjerii de pat în sezonul rece când vânzările sunt scăzute.

Azi, Le Bon Marché Rive Gauche este un loc al elitei și face parte din grupul LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton SE), lângă care în 1978 se deschide La Grande Epicerie de Paris, în urma mai multor târguri și expozitii de fine gourmet.  La Grande Epicerie se poziționează ca un supermarket local, veritabil pentru pasionații de produse alimentare de pe Rive Gauche și este un muzeu al vinurilor, o grădină tropicală, o plantație cu ceaiuri din toată lumea și o expoziție a brandurilor fine.

Pe Rive Gauche shopping-ul e o poveste, iar felul în care atrag astăzi este, de fapt, o galerie de artă, schimbată cu fiecare sezon. În online promovează mici pastile ce formează un film impresionant despre artist și gândurile din spatele creației. Însă filmul întreg îl poți vedea doar ajungând acolo.

Hotel Amour, 8 rue de Navarin, Paris 9ème

Restaurantul este renumit pentru brunch-urile delicioase din weekend și clienții super chic, pentru terasa încântătoare – o grădină înghesuită, cascade mici și aer boem. Dacă aveți în plan să mergeți în weekend, trebuie făcută rezervare aici: www.hotelamourparis.fr/hotel-amour.  Eu am mâncat scoici saint jacques și piure de țelină absolut minunate. Am gustat din macaroanele cu brânză comandate de Ana  și nici că am mai ținut cont de numărul caloriilor.

5Lorette, 5 Rue Notre Dame de Lorette

În apropierea Hotel Amour este un restaurant raw vegan pe care-l urmăream pe Instagram de ceva timp și am vrut să-l vizitez: 5Lorette. Am comandat deserturi vegane yummy, după care am început să urc dealul către Montmartre (Sacré-Coeur). M-am pierdut pe străzi și am dat de următoarea destinație din listă.

15 rue l’abreuvoir -> Montmartre

Dacă-ți place mersul pe jos (și după un prânz & desert copioase ar fi chiar indicat), de la 5Lorette pune pe GPS cele două destinații. Prima este o stradă a unui cartier elitist, cu grădini, rezervații de păsări și fluturi, case incredibil de frumoase. Aici este și sediul My Litlle Paris, un business fix așa cum mi-ar plăcea și mie să am la un moment dat. Apoi, urcă spre cartierul artiștilor, piața Montmartre, unde ți-ar trebui minim o oră pentru observat, socializat.

Petit Bal Musette, Rue Mouffetard

Este o petrecere dansantă matinală ce se întâmplă de zeci de ani, în fiecare duminică, pe una dintre cele mai vechi străzi din Paris (despre Rue Mouffetard am scris și aici împreună cu Ana). La petrecere participă cupluri de seniori, dar și tineri. Partenerii se schimbă și ai surpriza plăcută să fii invitat la dans chiar dacă ești în treacăt.

Printemps, 64 Boulevard Haussmann

Printemps este department store-ul de lângă Lafayette, unde, la ultimul etaj din corpul clădirii dedicat bărbaților, veți găsi Parisul de sus. Terasa are un bar care se închide la 19:30, însă vizitatorii pot sta până la ora 20:00. Aici lucrurile sunt simple: un pahar de șampanie și stat ca la cinema:)

Rue de l’Ancienne Comédie

Este un gang super simpatic plin de restaurante și zumzet în celebrul cartier Saint Germain. Noi am avut poftă de o pizza adevărată și am găsit-o la Margherita Saint Germain. Blat subțire, puține ingrediente, legume proaspete – exact cum trebuie.  Ultimul etaj al pizzeriei este dedicat familiilor –  au locuri de joacă pentru copii și tătici 🙂

Sper ca postul meu să te inspire în următoarea ta călătorie în Paris –  un loc ca un boomerang, de unde nici n-ai plecat bine, că abia aștepți să revii.